Finito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eric - WaarBenJij.nu Finito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eric - WaarBenJij.nu

Finito

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

31 Augustus 2011 | Ecuador, Quito

Ik ben nog geen enkele keer met zoveel tegenzin aan een reisverslag begonnen.

Af en toe wel eens momenten gehad dat ik wat weinig tijd had of dat het 's avonds laat was en ik liever wilde gaan slapen maar nu.... jakkes...

Nou daar gaan we dan maar.... reisverslag nummer 118

Waar was ik gebleven? Zondagavond, 28 augustus in een uitgestorven Quito. Heb het dan ook niet laat gemaakt, althans niet in de stad. Op de hotelkamer nog tot laat naar "arrow classic rock" liggen luisteren via internet.... dan krijg je dus ook de Nederlandse nieuwsberichten en nog erger.... de weervoorspelling... 16 tot 18 graden en regen... en jullie verwachten dat ik terug kom??? De nieuwsmeneer zei er wel elke keer bij dat het later in de week warmer zou worden, nah voor de zekerheid trui en jas maar bovenin de rugzak pakken... ohhh en ik lees net dat jullie de natste zomer sinds 1906 hebben!!! Tjonge jonge, kan jullie ook nog geen jaartje alleen laten of jullie maken er een zooitje van, economie naar z'n grootje, Euro niks meer waard en het weer is bagger, hoog tijd dat ik terug kom en orde op zaken stel......

Quito, maandag 29 augustus 2011

Als je tot laat naar muziek ligt te luisteren.... dan ben je dus niet vroeg op, geloof dat t na 10en was voordat ik in de tuin aan mijn ontbijtje zat. Hmmm wil dus vandaag of morgen naar de oude stad... zal wel morgen worden want vandaag heb ik geen meter zin :-)

Weinig gedaan, tegen lunchtijd maar weer eens naar het pleintje gelopen, bakkie pleur en een gevulde kiprol, vooruit, we doen er een milkshake bij, we hebben tenslotte (nog) vakantie.

Tegen 4 uur teruggesjokt naar het hotel en 2 uurtjes op bed gelegen. Toen was het 6 uur en mocht ik weer gaan eten, dus weer naar het pleintje gesjokt en dit keer een ander restaurantje geprobeerd.... en ik was op slag klaarwakker... wow... was weer een hele leuke serveerster maar goed, daar tot laat mee zitten flirten en toen maar weer op huis aan. Iets minder lang naar de radio liggen luisteren en de wekker zelfs gezet.... zo'n saaie, luie, sombere en treurige dag moeten we niet weer hebben natuurlijk.

Quito, dinsdag 30 augustus 2011

9 uur sharp sta ik naast mijn bed, 10 diepe kniebuigingen en frisse douche, ontbijt naar binnen en hup op pad, actie vandaag !!!

Op de hoek een taxi genomen naar de oude stad, "plaza grande" om precies te zijn... Dat is namelijk het beginpunt van de Lonely Planet wandeltocht.... en de Lonely Planets zijn toch de rode draad in mijn reis geweest, in elk land weer op kunnen vertrouwen en ook niet de eerste wandeltocht die ik eruit doe... mooie afsluiting, mooie invulling van mijn laatste volle dag in Ecuador.

Toen ik nog in de taxi zat kwamen we langs een enorme kerk en ik dacht, dat zal de kathedraal wel zijn en die staat aan het plaza grande maar de taxichauffeur zei van niet... "da's de basiliek" het plein en de kathedraal zijn nog een stukje verder.... Nu heb ik altijd gedacht dat Kathedralen groter zijn dan Basilieken ... en die Basiliek was enorm.... ik verwachte dan ook een immense kathedraal... toen ik in een hoekje van plaza grande dan ook een klein klote kerkje zag staan was ik enigszins teleurgesteld... de LP erbij en ja, da's toch echt de kathedraal.... ik moest bukken om binnen te komen en kon over de klokkentoren heen stappen....nah, da's nie waar hoor, nu overdrijf ik een beetje, zo groot ben ik niet en zo klein was dat kerkje nou ook weer niet. (Op foto 2 zie je de toren van de kathedraal aan de overkant van het plein) Van binnen een stuk indrukwekkender alleen ... jammer voor jullie... binnen mocht ik niet fotograferen.

Op het plein nog even ontspannen een sigaretje gerookt en toen maar aan de daadwerkelijke wandeling begonnen. deze voerde door leuke, mooie, oude steegjes (zie foto 3) en na een uurtje wandelen kreeg ik dorst en honger dus op een terrasje neergezegen en voor een natje en een droogje gezorgd. Daarna weer in de benen, via nog wat straatjes, steegjes en ook wat minder mooie plekjes van Quito kwam ik vervolgens weer uit bij de basiliek, duidelijk het hoogtepunt van de wandeling. Hier weer op mijn bips gezeten en ik las in de Lonely Planet dat de torens toegankelijk zijn voor publiek.... ik dus naar binnen... in eerste instantie de kerk zelf ingelopen, was ook mooi maar vanaf daar kon je niet in de torens komen... er dus omheen gelopen, kaartje gekocht en toen begon het klauteren. Eerst 4 trappen op naar het eerste nivo, nog onder het dak vd kerk, hier plaatje 6 geschoten, weer 4 trappen op, nivo 2.Hier bevind je je tussen de 2 daken van de kerk in. Een houten loopbrug (foto 7) loopt over het dak naar de andere toren. Deze loopbrug overgewandeld en ook aan de andere kant rondgekeken. Terug en verder omhoog. Uitgekomen bij de klok (foto 9) en nog verder omhoog tot het topje van de toren.... Nu even geen aardbeving alstublieft...

Uitzicht was magnifiek .... rustig rond gekeken en weer naar beneden, foto 13 gemaakt en verder gestiefeld. Via een park met een reuze standbeeld van Simon Bolivar.... ik kan toch moeilijk door Zuid-Amerika reizen zonder Simon op de foto te zetten... de beste man heeft zo'n beetje in zijn eentje heel zuid Amerika bevrijd van de Spanjaarden....

Weer verder gewandeld en al snel was ik terug op bekend terrein. Nog een foto van mijn hotel gemaakt en twee van het pleintje.... daar heb ik de afgelopen week toch een hoop tijd door gebracht....Meestal zat ik bij "coffeetree" dat is op foto 16 onder de oranje zonneschermen.

Nou hapje eten.... Voor mijn laatste diner in zuid amerika dezelfde Chinees opgezocht waar we gegeten hebben op Sandra haar laatste avond. Daarna nog een glaasje op het pleintje en terug naar de hotelkamer....

Pakken.... tja, morgen is het echt einde oefening en moet ik op huis aan dus laat ik maar vast even proberen één en ander in mijn rugzak te krijgen.... dan hoef ik dat niet allemaal morgen ochtend te doen. Nou ik ben een uurtje zoet geweest maar ik heb het er allemaal in (en op) gekregen. Hoef dus morgen niet met 2 stuks handbagage te reizen. wel zo prettig. Nou, nog een uurtje arrow classic rock en dan gaan we slapen.

Quito, woensdag 31 augustus 2011

De laatste dag.... bewust en met opzet uitgeslapen.... Ik wil rond 14:00 uur met de taxi naar het vliegveld, vlucht is om 17:45 uur en duurt 22 uur (moet 2x "overstappen" in Guayaquil en Madrid, langste stuk, van Guayaquil naar Madrid duurt bijna 11 uur....pfffff)) zodat ik aan een kort nachtje genoeg heb om me niet helemaal brak te voelen als ik morgenavond laat thuis kom. Zal wel meevallen want voor mij gevoel is het dan 7 uur vroeger...

Maar goed, zat om 10 uur aan het ontbijt en gelijk maar even gevraagd hoe laat het hier uitchecken is.... 12 uur maar ik mag twee uurtjes langer blijven, lief he?

Rustig gedoucht, geschoren, schone kleertjes aan en de kleding van gisteren nog in mijn rugzak gepropt... ding staat op knappen... weet niet hoeveel die weegt en ik weet ok niet zeker hoeveel die mag wegen... 20 of 25kg? Hmmm merken we wel op t vliegveld. 25kg is geen probleem, daar zit ie wel onder. Voor mijn gevoel is ie lichter dan toen ik naar Lowlands ging en toen was ie 24kg (incl tent en een berg blikken bier) maar meer dan 20kg is ie denk ik wel.... ach we zullen het zien.

Nu heb ik net de rekening betaald en gelijk even aan de hoteleigenaar gevraagd hoe het nou zit met de "departure tax" volgens Sandra is die 40 US Dollars maar ik kan daar nergens wat over terug vinden.... Volgens hotelmeneer is die 54 Dollar maar ik denk dat ie 45 bedoelde :-). (Hij spreekt fatsoenlijk Engels, iig heel wat beter dan mijn stumperige Spaans)

Nou nu weer op de hotelkamer, het loopt tegen enen en ga dit maar online zetten, hebben jullie nog wat te lezen voor de woensdagavond.

Over 26 uur ben ik thuis ..... jakkes

Groetjes
Eric

  • 31 Augustus 2011 - 17:47

    Karin:

    Alhoewel de kans natuurlijk bestaat dat je dit niet meer leest (voordat je thuis bent) wil je toch een hele fijne veilige goede reis toewensen. Kijk goed uit en ik zie je over 26 uur en iets minder........

  • 31 Augustus 2011 - 17:49

    Eric :

    ik lees nog vrolijk mee t komende uur dus... dank je wel :-)

  • 31 Augustus 2011 - 17:49

    Annie:

    Nou nou iets positiever mag wel nu je naar huis komt...i.p.v. jakkes had je yoepie moeten roepen...denk dat iedereen dat al roept,behalve jij dan..ahumm...speciaal voor jou krijg je een paar droge dagen met een lekkere temperatuur...dus wat zeur je nu...wees blij dat je iedereen weer in je armen kan sluiten...heerlijk toch? wens je een hele goede reis en behouden thuiskomst...ik hoor wel van je...
    lieve groetjes van mij xx

  • 31 Augustus 2011 - 17:50

    Ellen:

    Hi Eric,

    Nou geweldig toch na zo'n enorme reis rond de wereld is lekker thuis ook best heerlijk.
    Ik denk dat jouw familie wel heel blij zal zijn om je na zo'n lange tijd weer in persoon te zien ipv op de pc.
    Geniet ervan!

    Groetjes
    Ellen

  • 31 Augustus 2011 - 17:53

    Grapjas:

    Voy a perder la plaza de los chinos ...

  • 31 Augustus 2011 - 17:59

    Karin:

    hahhahaha....gluipert ;-) en denk eraan dat je vrolijk bent straks!!! al is het maar 5 minuten..... tralalalaaaahhh tralalaaaaa tralalaaaaa polognaise...... iedereen inhakkuhhhh.....:-)

  • 31 Augustus 2011 - 18:01

    Kuch:

    inhaken lijkt me gezelliger :-)

  • 31 Augustus 2011 - 18:01

    Eric :

    Oh wat zal ik vrolijk zijn na 22 uur in vliegtuigen en op vliegvelden....

  • 31 Augustus 2011 - 18:21

    Zus:

    Nou..ik ben blij dat je er weer aankomt.Jakkes of niet.Wat was 't ook alweer Sap en...de tuba!Ik weet 't weer.Oh wat zul jij blij zijn als je ons weer ziet(hoort)
    Tot gauw lief broertje!!
    kus van zus.

  • 31 Augustus 2011 - 18:59

    Mams: :

    Jij mag helemaal niet klagen, dat doe ik wel... Ja mooi, of ik er maar even voor wil zorgen dat alle dozen en doosjes en souvenirs en shirtjes bij je thuis zijn!
    En boodschappen in de koelkast!
    Ik sjouw me een breuk! Maarrrrrrr... ik heb het er graag voor over, ben hééééél blij als je straks op Schiphol bent. XXXXXXXXXXXX

  • 31 Augustus 2011 - 19:09

    Tilly:

    geweldige reis, geweldige verslagen. Nu goede terugreis en geniet van je aankomst. We zien elkaar snel hoop ik
    toedeledokie

  • 31 Augustus 2011 - 20:44

    Eric :

    Zo, ik ben op het vliegendeveld van Quito, Boardingpasses tot en met Amsterdam gekregen, bagage ook helemaal doorgelabeld dus daar geen zorgen over. Rugzak was 23.6 kg !!! hoefde niet bij te betalen :-)

    Ohh airport tax was 40,80 dollar en moest ik voldoen bij de incheckbalie... en hallo... daar is geen ATM en ik had nog 25 dollar... kon gelukkig die tax met de kredietkaart betalen en heb dus nu nog 25 dollar voor een natje en een droogje...

    Nog 2 uurtjes dan ga ik de lucht in...

    groetjes
    Eric
    ps: zus, t was sap en cola... tuba kan ik me niks van herinneren lol.

  • 01 September 2011 - 00:59

    Eric :

    Hola luitjes,

    Nou eerste stukje zit erop, ben in Guayaquil en heb gelijk al een beetje vertraging.
    Er is net omgeroepen dat we gaan boarden en bijna IEDEREEN springt op en gaat in een enorme rij staan.... er gaan 300 man in dat vliegtuig en er staan er zeker 280 in een lange, lange rij... een stuk of 20 zit nog rustig op hun gat... (waaronder ik dus).... maakt weinig uit of je nou als eerste of als laatste aan boord gaat.... je zit er toch 11 uur in...

    Toedels
    Eric

  • 01 September 2011 - 06:32

    Tilly:

    ik hoop dat de vlucht rustig is verlopen en dat je nog wat hebt kunnen slapen. Dan kan je tenminste volop van je aankomst genieten :) :)

  • 01 September 2011 - 11:51

    Mams::

    Hoi Eddy, ik ga je op je wenken bedienen:
    Vluchtnr. van Guayaquil naar Madrid is IB 6464 aankomsttijd 13:55 uur.
    Vluchtnr. van Madrid naar Amsterdam is IB 3244 vertrek 19:20 uur, aankomst 21:50 uur.

  • 01 September 2011 - 12:02

    Eddy:

    Dank u mams :)

    Nou, die Eric zal dalijk wel weer aan het bier zitten. Is iig een Airbus A321 waar hij mee terugvliegt, we zullen zien.

  • 01 September 2011 - 12:07

    Eddy:

    Madrid Barajas is de grootste luchthaven van Spanje en de belangrijkste van de Spaanse hoofdstad. Er zijn twee andere Madrileense vliegvelden (Torrejon en Cuatro Vientos), maar die zijn van minder belang. Het is een drukke luchthaven die in 2005 ruim 40 miljoen passagiers verwerkte.

    De luchthaven is in 2006 uitgebreid met twee start- en landingsbanen, een hypermoderne terminal (T4) en een satellietterminal (T4S). Daarmee kan Madrid Barajas groeien tot 70 miljoen passagiers per jaar. Deze nieuwe terminals zijn nu de belangrijkste voor intercontinentale vluchten. Tussen T4 en T4S rijdt een automatische trein die tijdens piekuren iedere 2 minuten vertrekt. Naar de oudere terminals rijdt een shuttlebus.

    Vluchten van of naar Europese landen maken gebruik van Terminal 1 (niet-Iberia vluchten) of van Terminal 2 (Iberia-vluchten). Terminal 3 wordt gebruikt voor binnenlandse vluchten van Lagun Air. Behalve voor intercontinentale vluchten wordt T4 ook gebruikt door de maatschappijen van Oneworld (o.a. British Airways).

    Het vliegveld ligt 13 kilometer ten noordoosten van Madrid.

  • 01 September 2011 - 12:15

    Eddy:

    Flight: (IB) Iberia 6464
    Departure Date: Wed 31-Aug-2011
    Status: Flight is currently En route
    Delayed 21 minutes
    Last change to status more than 3 hours ago
    Arrival Estimate: Estimated Gate Arrival at 14:21

  • 01 September 2011 - 12:29

    Eddy:

    Flight: (IB) Iberia 6464
    Departure Date: Wed 31-Aug-2011
    Status: Landed
    Delayed 24 minutes


  • 01 September 2011 - 12:47

    Eddy:

    01-sep-2011 A321 Madrid-Barajas (LEMD / MAD) Schiphol (EHAM / AMS) 19:30 CEST 21:40 CEST Gepland

  • 01 September 2011 - 13:11

    Mams::

    Geweldig Eddy dat je ons zo goed op de hoogte houdt van de luchthaven details, maar ik was niet van plan om Eric al in Madrid op te halen. :grin:

  • 01 September 2011 - 13:25

    Mams::

    15:20 uur: Krijg net een smsje: "Ik ben in Madrid, 12 uur vliegen en ik mot nog steeds Spaans lullen. Enfin nog een paar uurtjes. Tot zo !"
    Dat jullie het allemaal alvast maar weten!!!! :-)

  • 01 September 2011 - 13:36

    Eddy:

    Hij had dat stukje makkelijk kunnen lopen :)

  • 01 September 2011 - 14:59

    Anton:

    AAN ALLES KOMT EEN EINDE.....
    ieder einde is een nieuw begin....
    In je herinnering is alles altijd mooier...
    en nog meer van die dood-doeners....

    WELKOM TERUG, MAAT!

  • 01 September 2011 - 16:21

    Hannah:

    Wel dit was het dus !! Met je moeder heb ik Europa verkent, en dan vooral Frankrijk, daar was ik nog nooit geweest. Maar jij hebt me 11 maanden meegenomen naar het zuidelijk en noordelijk halfrond van onze aarde. Wie had kunnen dromen nog is zo'n reis zou maken, natuurlijk wel bekeken door jou ogen. Maar het was soms zo dichtbij, zo realistische je het beschreef. De prachtige foto's die je maakte, en dan zocht ik het met Google Earth ook nog is op, zo kon ik je volgen en weten waar je zat. Op zicht al een avontuur anders had ik daar nooit naar gezocht. Het was een belevenis al die landen te mogen zien met je heerlijke verhalen.
    Bedankt het was fantastische !!! Ik ga ze straks nog missen.

    Tot straks, nog een paar uurtjes en we zien je weer !!!


  • 01 September 2011 - 16:40

    Ellena:

    Welkom terug! Weet hoe je je nu voelt..raar om terug te zijn, of niet? Succes met acclimatiseren, is mij na meer dan een jaar nog steeds niet gelukt.. ;-)

    groetjes,
    Ellena

  • 01 September 2011 - 19:02

    Tilly:

    pfffff wat zal het wachten voor de aankomstcrew lang duren. Ze zullen wel zenuwachtig staan te gluren of ze je al zien bij de bagagebanden. He had je tussendoor in Madrid geen tijd om ff snel nog een berichtje te plaatsen. Dat had voor ons "verslaafden" wel zo lekker geweest.
    WELKOM TERUG IN ONS HEERLIJKE KIKKERLANDJE

  • 01 September 2011 - 19:13

    Eddy:

    IB 3244 Iberia (AMS) Amsterdam 07:35 PM En Route
    On-time

    Geplande tijd Herkomst Vluchtnr. Vertraagd Passagiers arriveren in
    do 1 sep 21:50 Madrid IB 3244 1 sep 22:05 Hal 1

  • 02 September 2011 - 10:27

    Mams::

    Jaaaaa... Eric is weer thuis. Gisteravond met 15 minuten vertraging om 22:05 uur geland.
    Helaas was dat niet genoeg vertraging, want wij kwamen onderweg in een grote file terecht en Eric zat al buiten aan z'n 3e sigaretje te lurken toen we aankwamen.
    Zo ging ons welkom met spandoekjes en al grandioos de mist in.
    Na het knuffelen, zoenen en nog eens uitgebreid knuffelen de camper van Hannah in.
    Die hadden we ook leuk versierd met slingers en foto's. Dat was de camper kennelijk teveel geworden want hij startte niet... Wegenwacht gebeld en die liet een uur op zich wachten.
    Eindelijk werden we aangesleept en toen full-speed naar Arnhem.
    Omdat het allemaal veel te laat was geworden heb ik Eric niet eens naar huis kunnen brengen. Jammer! Hij is met mijn auto alleen naar huis gereden, waarvan hij zelf zei: "Nog niet eens thuis geweest en nu je auto al geconfisqueerd". :-)
    En oh ja, hij is heel blij met de dagboeken die ik voor hem heb gemaakt.
    Nu wachten we dus op z'n laatste bericht via deze site: "Z'n memoires"..................

  • 02 September 2011 - 19:43

    Te Koop;:

    camper? ;) lol

  • 10 September 2011 - 17:25

    Hannah:

    Camper Te Koop ?? haha NO WAY komt een andere startmotor in, en dan loopt ze weer als een zonnetje. Moet alleen even een mannetje zien te regelen die me de klus klaart.
    Maar Eric en clan toch goed thuis gekomen, dat wou ik nog fff kwijt .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Eric's rondje rond de wereld

Recente Reisverslagen:

16 September 2011

Memoires

03 September 2011

Ik ben weer thuis !!!!

31 Augustus 2011

Finito

28 Augustus 2011

Quito

23 Augustus 2011

Otavalo en shop till you drop
Eric

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 1063
Totaal aantal bezoekers 224157

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 01 September 2011

Eric's rondje rond de wereld

Landen bezocht: