Ik ben weer thuis !!!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Eric - WaarBenJij.nu Ik ben weer thuis !!!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Eric - WaarBenJij.nu

Ik ben weer thuis !!!!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 September 2011 | Nederland, Arnhem

Hallo Allemaal,

Ik ben weer thuis !!!

Verrasing !!!! nog een extra verslagje voor jullie... mijn memoires komen nog...later...

Ik zat dus woensdag de 31ste in Quito en om 13:00 uur was ik het wel zat in het hotel, laat ik maar naar het vliegveld gaan, vervelen kan ik me daar ook en als ik vroeg kan inchecken dan kan ik een plaatsje bij de nooduitgang scoren en dat betekend meer beenruimte !!! Nou nog voor 2 uur was ik op t vliegveld (en ik zou pas om 17:45 opstijgen, dus vroeg genoeg) en de incheck balie zat nog potdicht. Stond al wel een stelletje voor me te wachten. Nog even wat gedronken en om half 3 ging de balie open. Op het eerste stuk, van Quito naar Guayaquil was er geen nooduitgang plekje meer beschikbaar, nou da's maar 50 minuutjes vliegen dus geen ramp maar op de andere 2 vluchten had ik wel een plekje waar ik mijn benen zou kunnen strekken. Bagage was 23.6kg en dat gaf geen probleem.

Nou nog een hapje eten, wat drinken, half pakje peuken en daar ging ik. Met een half uurtje vertraging in Guayaquil, van boord en half uurtje later weer aan boord, nu dus ander plekje. Zat in het middengedeelte met mijn neus tegen het tussenschot, kon mijn benen prima strekken. de drie plaatsen naast me werden opgevuld door een lieve Zuid-Amerikaanse moeder met twee kleine kinderen, had dus een heel gezinnetje.

Vlucht zou 11 uur duren en ondanks mijn comfortabele plekje zag ik daar flink tegenop, mede omdat de stoelen erg hard waren en nauwelijks plat konden. Ik heb later 4 Hollanders gesproken die op "gewone" plekken zaten en die hebben flink afgezien.

de eerste twee uur hebben we veel turbulentie gehad, het cabinepersoneel moest er zelfs bij gaan zitten. Toen we echter de Andes over waren werd het rustig en kon het eten geserveerd worden. Daarna een wazige film gekeken en toen was het bedtijd....

Aan de muur, waar ik dus vlak tegenover zat, hing dus een 150cm breed tv scherm.... daar kwam erg, erg veel licht vanaf ... ze gingen nog 2 films draaien, vandaar.... Zoveel licht dat ik mijn kussentje niet gebruikte om mijn hoofd op te leggen maar om het licht af te schermen.
Mijn lieve buurvrouw zag dat, en had er zelf ook last van, en ging een paar oogbeschermers (of hoe heten die dingen) halen, lief he?

Heb dus ook nog wat kunnen slapen onderweg en de 11 uur gingen eigenlijk vrij vlot voorbij. Om 2 uur was ik Madrid.... 5 en een half uur wachten.... Nu had ik bij het boarden in Quito gelijk al mijn boarding pass voor Madrid gekregen maar.... daar stond dus géén gate op, ik dit navragen... gate wordt pas over een uurtje of 3 bekend, dan op de schermen kijken... yes sir, of, aangezien ik nog steeds op Spaanstalig gebied ben, Si senor. Moest dus de hele douane door en stond ineens buiten ... nou peukie. Daarna weer naar binnen en weer door de controle heen, schoenen uit, riem af en mijn deodorant die ik tot dusverre door de controles had gekregen werd hier in beslag genomen... "wacht even" riep ik en heb eerst de halve fles onder mijn oksels gespoten voordat ik m afgaf.

Nou hapje gegeten en wat gedronken en toen wou ik wel weer een peuk... rookruimte??? géén rookruimte.... en daar was ik stomverbaasd over... Toen ik 7 jaar geleden op ditzelfde vliegveld was stond er om de 3 meter een asbak met een bordje: "rook er gerust nog één, het vliegtuig wacht wel even" .... nah ok, nu overdrijf ik enigszins.... maar rokersvriendelijk was het er wel. Dat, 7 jaar later, dit is veranderd vind ik niet vreemd maar helemaal geen rookruimte??? Ik vragen aan een vriendelijke jongedame die onder een bord zat met een grote i... Donde esta area de fumadores??? Nou... die was er dus niet... en ik moest nog zeker 3 uur tot mijn vlucht.... enfin, ik de bordjes "bagage claim/uitgang" weer volgen, door de douane en weer naar buiten... Hier tot een uurtje voor mijn vlucht gezeten en weer het hele circuit doorlopen om bij de gate te komen.

Vlucht naar Amsterdam verliep soepeltjes en ik had géén vertraging (in tegenstelling tot wat hier vermeld is kwam ik keurig op tijd aan) Aangezien ik in Spanje al door de Europese immigratie ben gekomen was het hier doorlopen, tas ophalen en naar buiten.... Terwijl ik de die kant oploop zie ik al een groot spandoek... "welkom thuis Pelgrim" en ik denk "nee he" ze zullen toch niet.... ik had nog zo gezegd géén toestanden !!! Enfin, ik loop de deur door en kijk onder het spandoek..... allemaal vreemde gezichten... hmmm die stonden er dus niet voor mij.... ik kijk verder maar geen enkel bekend gezicht... niemand die begint te gillen... niks... ok...is dit in het kader van "wij hebben 11 maanden op jou gewacht, je wacht nu maar ff op ons"????

Ik loop naar buiten, steek een peuk op en stuur maar een smsje.... na 2 peuken niks... dan maar bellen... JAAAAAAAA ze zijn op Schiphol, ze waren een tikje te laat en even later ontkom ik er niet aan en word ik aan alle kanten geknuffeld door mams, zus, neef, tante en vriendin.

Ze waren met z'n 5en met de camper van tante gekomen (op die manier ben ik op de heenweg ook weggebracht). Enfin, ze hadden wat hapjes en drankjes meegenomen maar zo tegen elf uur toch maar ingestapt om de thuisreis aan te vangen.... Helaas, dikke pech... de camper start niet... anderhalf uur later is de wegenwacht er en om half één 's nachts rijden we weg....

Na tweeën ben ik weer in mijn eigen huisje, vreemd gevoel om thuis te zijn.... Was keurig aan kant, mijn planten zien eruit als nieuw... ohh wacht ze zijn nieuw... :-). Mams en zus, bedankt voor de goede zorgen voor mijn flatje en het zag en ziet er fantastisch uit !!!!

Om half 4 toch maar naar bed gegaan en.... bleef naar het plafond staren!!! Jetlag? Jetlag ! Het was een uur of 6 voordat ik eindelijk in slaap viel.... Wekker had ik op 10 uur gezet om te proberen gelijk een normaal ritme te pakken te krijgen en zaterdag moet ik sowieso op tijd op dus....

Enfin, om half één word ik wakker gebeld... schiet lekker op zo :-)

Eerste kopje koffie wat ik weer zelf heb kunnen zetten in 11 maanden was heerlijk.....

Dus... ik ben er weer :-)
Groetjes
enne... over en sluiten (nah ok, mijn memoires komen nog, geef me daar nog ff een weekje voor)
Eric

oh.... ik zie dat t inmiddels alweer bijna 3 uur 's nachts is... ga nou slapen Eric :-)

  • 03 September 2011 - 01:37

    Barbara:

    Haha, ben je bijna thuis, doet de camper het niet :-)
    Nou het is nu half 4 s nachts dus er zijn zelfs mensen zonder jetlag die nog wakker zijn ..
    Goed dat je er weer bent, ik ga je binnenkort maar eens in het echt bekijken, tot donderdag!

  • 03 September 2011 - 06:20

    Annie:

    Fijn dat je heelhuids thuis bent gekomen...je hoeft niet zover van huis te zijn om wat mee te maken...zelfs in Nederland gebeuren er dingen zoals een camper niet starten...haha...jammer voor je mams dat het een beetje anders is gelopen als gepland was...ennuh wees eens heeeeel eerlijk,vind je het nu niet fijn om weer in je eigen omgeving te zijn???? je zat toch maar mooi veeeeeel te vroeg op de luchthaven....daar stel je je op in als je weet dat het finito is,toch?
    Geniet hier nog ff van de paar mooie zomerdagen....tot horens...
    lieve groetjes uit Wageningen xx

  • 03 September 2011 - 07:39

    Sjamp:

    Hallo goed om te zien dat je weer "heelhuids" thuis bent!
    En nu nie tgaan vervelen he. nu heb je ineens niets meer te doen en dat kan tegenvallen.
    geniet nog maar eens een keer daar je hele verslag te lezen, lijkt me een leuke kluif!
    succes met alle bezigheden die nu op komen zetten en als he tniet via deze site gaat hoop ik dat je onze e-mail nog ergens kunt vinden...haha
    Hoe zat he tnu met de grote verrassing? ik durfde niet s te schrijven want ik dacht dat je stiekem thuis wilde komen?
    Affijn we hoern he tnog wel. nogmaals veel plezier en hoop dat het een "wereld reis " voor je is geweest, wij hebben van jou genoten hoop dat he twederzijds was!
    groetjes van de paaltjes

  • 03 September 2011 - 07:58

    Agnes:

    Welkom thuis in zonnig Nederland. Is natuurlijk speciaal voor jou zodat de overgang niet te groot is. En we profiteren er allemaal van mee. Ja, we zullen de verslagen missen, maar blij dat je weer goed geland bent hoor.

  • 04 September 2011 - 11:51

    Tilly:

    ik hoop dat je dit nog leest. we zijn een week-endje weggeweest vandaar dat ik het nu pas lees. Welkom thuis. En ik hoop je snel te zien. Je bent welkom om eens bij te beppen.
    Doei en nogmaals bedankt voor al je verslagen. Tilly xxxx

  • 04 September 2011 - 13:02

    Eric :

    Ja hoor, ik lees alles nog!!!

    Ware het niet omdat Sjamp me had gezegd dat ik al mijn reisverslagen moet herlezen dan is het wel omdat ik nu veel achter de pc zit om mijn foto's te selecteren en ik krijg een automatische e-mail als iemand een reactie op mijn website achterlaat... dus... geen zorgen, ik lees elke letter die jullie hier achter laten :-)

    Ohhh jetlag hakt er nog steeds aardig in.... na een hele korte nacht vrijdag op zaterdag sliep ik gisteren vrij vroeg... en ik dacht geen wekker nodig te hebben... had nooit gedacht dat ik meer dan 11 uur !!!! zou slapen.... pffff... morgen toch maar wekker gebruiken lol.

    greetzzz
    E

  • 07 September 2011 - 10:24

    Lucas D.:

    Hallo Eric,

    ik heb je een beetje gevolgd in jouw reis om de wereld en ik vind dat je leuk schrijft.

    succes in het "echte" leven weer en ik hoop dat je snel jouw draai weer weet te vinden.

    je kunt altijd nog SQL gaan leren hihihihihihihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Arnhem

Eric's rondje rond de wereld

Recente Reisverslagen:

16 September 2011

Memoires

03 September 2011

Ik ben weer thuis !!!!

31 Augustus 2011

Finito

28 Augustus 2011

Quito

23 Augustus 2011

Otavalo en shop till you drop
Eric

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 224166

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 01 September 2011

Eric's rondje rond de wereld

Landen bezocht: