Nasca-Lima-Trujillo-Huanchaca - Reisverslag uit Lima, Peru van Eric - WaarBenJij.nu Nasca-Lima-Trujillo-Huanchaca - Reisverslag uit Lima, Peru van Eric - WaarBenJij.nu

Nasca-Lima-Trujillo-Huanchaca

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Juli 2011 | Peru, Lima

Nasca - Lima - Trujillo, vrijdag 22 en zaterdag 23 juli

Zo, het voordeel van pas 's middags vertrekken is dat je lekker kan uitslapen, relaxt kan ontbijten en nog even naar de supermarkt kan wandelen voor wat mondvoorraad onderweg.... Om 12 uur op t busstation en een half uurtje later onderweg voor het eerste traject, Nasca - Lima. Dit tochtje gaat nog in een gewone bus, dat luxe ding komt vannacht pas....

Bovenin was de voorste rij tot aan Ica vrij en ik heb daar genoten van het uitzicht en nog wat leuke foto's kunnen schieten, daar ook genoten van de lunch, gehakt, rijst, broccoli, soort van vissticks en een fruitsalade, was weer prima geregeld!

Om 8 uur in Lima en de busterminal van Cruz del Sur barst uit zijn voegen.... mijn hemel wat een volk, bussen rijden af en aan en het is een drukte van belang, ik vlucht naar boven waar een cafetaria is, hmmm laat ik gelijk maar wat te eten bestellen.... helaas....keuken zit dicht of zo.... een hulpvaardige Peruaan geeft aan dat vlak bij een KFC en MacDonalds zitten... ik loop een eindje de kant op die hij wijst maar zie niks, heb ook met alle bagage op mijn nek geen zin om ver te lopen en wandel maar weer terug, heb nog broodjes en koekjes in mijn tas dus ik zal het wel overleven.

Terwijl ik van een sigaretje geniet komt er ineens een geldwagen aanrijden, drie man springen eruit met getrokken revolver en kijken stoer om zich heen.... ik zit er 3 meter vandaan en durf geen vin te verroeren, die jongens schieten eerst en stellen dan pas de vragen, althans, zo zien ze er wel uit.... een zakje, met wat lijkt wisselgeld, wordt het busstation ingebracht en 3 minuten later zijn ze alweer weg.

Voor dat je het weet is het dan kwart voor elf en mag ik aan boord, weer zo'n lekkere luie stoel en nog voordat ik mijn buurman kan vragen of ie een fotootje van me wil maken slaap ik al.... Onderweg word ik maar 1x wakker, zo rond half vier en vervolgens pas weer als zo tegen 7 uur het licht aan gaat, we rijden door de buitenwijken van Trujillo, dat was weer een comfortabel ritje. Buurman is ook wakker en is zo vriendelijk om nog een foto van me te maken. Om 8 uur sta ik slaperig op het busstation van Trujillo en al zuchtend geef ik aan dat ik géén taxi wil, collectivo's naar Huanchaca vertrekken van om de hoek dus daar stiefel ik heen.... echter geen collectivo te bekennen nah, dan toch maar een taxi.

Het weer is trouwens veel minder mooi dan ik verwacht had.... Het is best frisjes (ik heb mijn vest aan) en het regent zelfs een beetje, tis grijs.... en dat terwijl ik nog maar een 700 km van de evenaar af zit.... ik had het eigenlijk bloedheet verwacht hier....Na tien minuten zijn we bij Naylamp, het hostel dat ik had uitgezocht, kamertje is snel betrokken en ik installeer mezelf.

Na een uurtje loop ik het dorp maar eens in, vanwege het weer besluit ik mijn lange broek en bergschoenen aan te houden, tis niks warm. Weldra wandel ik over het strand richting het "centrum". Huanchaco staat bekend om zijn authentieke rieten bootjes waarmee de lokale vissers nog steeds de zee op gaan voor de vangst van de dag. Deze bootjes inderdaad gezien en vervolgens de pier opgelopen. De wolken verdwijnen langzaam en de zon breekt door. Als ik even later op een terrasje zit en een vissalade wegspoel met een biertje begint het aangenaam warm te worden en ik krijg zelfs spijt dat ik mijn lange broek en bergschoenen heb aangehouden! Dit begint er op te lijken.

Aan het einde vd middag waggel ik terug naar mijn hostel en ga even liggen. Tegen 7en begint het buikje weer te rommelen en ik zoek een restaurantje op, Vlak naast mijn hostel zit een leuk ding, blijkt vegetarisch te zijn maar ach dat overleven we ook nog wel, een Mexicaanse groente burito (lijkt meer op een pannenkoek) en gezellig zitten kletsen met Jill, een Engelse. Leuke meid met een part verhaal, ze heeft net 3 jaar in Oman gewerkt als internationaal wiskunde lerares en vertrekt over een paar weken naar Zuid-Korea om daar wiskundeles te geven.

Huanchaco, zondag 24 juli 2011

Vandaag naar Chan Chan geweest.... da's een pre-columbiaanse ruïne hier in de buurt (tussen Trujillo en Huanchaco in om precies te zijn) Het is de grootste pre-columbiaansestad in de America's, op het hoogtepunt woonden er meer dan 60.000 mensen, het complex is dan ook enorm uitgestrekt alleen helaas erg slecht bewaard gebleven door overstromingen en hevige regenval. Een klein gedeelte van de muren zij gerestaureerd. Hier een uurtje rondgewandeld en vervolgens doorgelopen naar het museum... het vermelden verder niet waard.

Met de lokale bus terug naar Huanchaco en maar weer een hapje gegeten. Met een half oog de finale van de Copa America gevolgd, Uruguay heeft Paraguay met 3-0 verslagen en mag zich Amerikaans kampioen noemen. Hier in Peru zijn ze erg, erg tevreden over het winnen van de 3e plaats gisteren.

Huanchaco, maandag 25 juli 2011

Vandaag met Jill afgesproken, hier in Huanchaco is verder niet veul te beleven en we gaan een dagje in Trujillo rondkijken. De lokale bus weer in, die dingen rijden hier af en aan en binnen 5 minuten ben je opgepikt door een aftandse rammelkast. Kwartiertje later in Trujillo en naar de Plaza des Armas gelopen, de LP is daar, zoals gebruikelijk, erg enthousiast over.... nou.. tja.. tis een plein en er kwam wat leven in de brouwerij toen de lokale school voorbij kwam met drum en toeters, leuk maar een internationaal concours zullen ze niet winnen.

Wij een beetje door het oude gedeelte van Trujillo gestruind en uiteindelijk uitgekomen bij Zoölogisch museum, omschrijving daarvan in LP was wel grappig... de beesten daar zijn zo slecht opgezet dat ze niet meer dan een nachtmerrieachtig karikatuur van hun voormalige zelf zijn.... en dat klopte wel, desalniettemin grappig en indrukwekkend.

Op de terugweg even langs de busterminal gelopen want ik wil morgennacht, 26 juli, de bus naar Mancora hebben zodat ik daar de 27ste, op mijn verjaardag aankom.... helaas... bus gaat de 26ste niet of is volgeboekt... kan pas de 27ste vertrekken en kom dan de 28ste 's morgens vroeg aan. Betekend dus dat ik op mijn verjaardag mezelf een beetje ga lopen vervelen in en om de busterminal in Trujillo...

Enfin, busje terug, hapje eten, glaasje drinken en snurken.

Huanchaco, dinsdag 26 juli 2011

Vanmorgen te horen gekregen dat ik mijn kamer uit moet.... ze hebben reservering.... hebben nog wel een ander hok voor me vrij... dus moeten verhuizen en dat betekend dat ik vannacht in bed 100 van mijn trip slaap.... (bussen, treinen, vliegtuigen en boten NIET meegerekend)

Verder relaxte dag, weer met Jill afgesproken en eigenlijk de hele dag een beetje op terrasjes gehangen, zitten kletsen en de dag voorbij laten trekken.

Morgen dus zo laat mogelijk uit checken, heel erg om mijn gemak naar de busterminal en dan de nacht in de bus.... Joepie... maar goed... in Mancora is het ALTIJD LEKKER WEER zeggen ze....

De groeten
Eric

Oh ps: Tis hier nog de 26ste maar verjaardagsfelicitaties komen al van alle kanten binnen.... raar... voelt als een dag te vroeg lol maar goed... dank jullie wel !!!!!!!!


  • 27 Juli 2011 - 05:43

    Ellen:

    Gefeliciteeeerd!!! ;0)

  • 27 Juli 2011 - 06:34

    Ellena:

    Zier er bekend uit allemaal.. En zo te lezen ben je gelukkig niet beroofd in Huanchaco..;-)

    Maar gefeliciteerd! Veel plezier in Mancora!

    groetjes,
    Ellena

  • 27 Juli 2011 - 08:24

    Ap En Henny A"doorn:

    Eric, we zien dat je jarig bent. Ook van ons van harte. En bedankt dat we je reis nog steeds kunnen volgen. We zullen je wel weer ontmoeten op de verjaardag van je oom Jan. Tot dan. En we wensen je nog een fijne voortzetting van je reis.
    Groeten Ap en Henny.

  • 27 Juli 2011 - 10:12

    Hannah:

    Hoi Eric in de 1 ste plaats gefeliciteerd met je verjaardag, weet niet of dit nu te vroeg, of te laat is, maar gister lukte het me niet om je een bericht te sturen, ik was en héél laat thuis, en je bericht nog niet gezien. Hoop dat je het op dat busstation toch nog naar je zin gehad hebt, wel gezongen voor jezelf? En cadeautje gekocht?
    Dat ze met die gammele dingen de zee op durven? Tjonge wat een lef vooral met storm. Maarja lands weer lands wijs hé of hoe zeg je dat ook weer? Ben nog beetje duf!!
    Ik ga nog beetje door met duf zijn tot een andere keer.
    Groetjesssxxx

  • 27 Juli 2011 - 11:10

    Annie:

    Zo dat was ff een spannend moment met die mannen met revolver...brrrr...wees blij dat ze gelijk weg gingen...meestal zijn toeristen de klos....is zeker luxe die bus....lunch geserveerd en heerlijk lang uit liggen om te slapen....weer mooie foto's genomen...vooral Chan Chan ruine erg mooi....vervelend dat je op je verjaardag moet hangen en reizen...neem je onderweg maar een neutje...proost hé? begin het nog niet te kriebelen bij je nu het zo dicht bij komt om naar huis te gaan....veel plezier nog....
    lieve groetjes en knuff van mij...xx

  • 27 Juli 2011 - 20:17

    Nina Paalvast:

    Het is hier nog steeds 27 juli, dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Eric. Ik ben al een tijd een trouwe volger van je reisverhalen en ik geniet ook erg van de foto's. Nog veel reisplezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Eric's rondje rond de wereld

Recente Reisverslagen:

16 September 2011

Memoires

03 September 2011

Ik ben weer thuis !!!!

31 Augustus 2011

Finito

28 Augustus 2011

Quito

23 Augustus 2011

Otavalo en shop till you drop
Eric

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 224582

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 01 September 2011

Eric's rondje rond de wereld

Landen bezocht: